4. juli 2023

24 visionære forskere vil samskabe fremtidens universitet

Forskningsledelsesprogrammet, UCPH Forward, har sammensat en ny årgang bestående af 24 lovende forskere fra Københavns Universitet, som har demonstreret stærke visioner for bæredygtige forskerkarrierer.

Julie LaursenFra JURA deltager Marie Curie-stipendiat, Adjunkt Julie LaursenCenter for Interdisciplinære Retlige Studier (CIS).

Der er høje forventninger til de nye UCPH Forward deltagere. I løbet af ni måneder skal de sammen udforske langsigtede ambitioner for akademisk medborgerskab med luft til privatlivet for derigennem ultimativt at højne kvaliteten af excellent forskning. Det vil kræve udpræget nytænkning.

Årgangen er sammensat ud fra en helhedsorienteret betragtning om at sikre tværfakultære perspektiver, som kan belyse kompleksiteter og potentialer.

Professordrevet program

Til daglig ledes UCPH Forward af fire professorer fra Københavns Universitet, hhv. Jens Hjorth, Marianne Nissen Lund, Marie-Louise Bech Nosch og Tom Gilbert, som bl.a. tilbyder deltagerne mentorskab undervejs.

- Med programmet ønsker vi at skabe rum til interdisciplinær erfaringsudveksling og anvise bæredygtige strategier for at kultivere akademisk originalitet på den lange bane, alt imens deltagerne påtager sig ansvar for at styrke deres lokale forskningsmiljøer, siger Marie-Louise Bech Nosch, professor på Københavns Universitet.